Linus Lundqvist, från Tyresö, är en av Sveriges mest framgångsrika racerförare med trippla titlar i svensk och internationell formelbilsracing. Linus har vunnit amerikanska Formula Regional Americas, det anrika brittiska Formel 3-mästerskapet, samt svenska Formula STCC Nordic. Han slutade trea totalt under sin rookiesäsong i INDYCAR:s matarklass Indy Lights under 2021 och återvänder till samma mästerskap 2022.
Linus Lundqvist ingår i det svenska landslaget i racing.
Presskontakt
För press- och mediarelaterade frågor, vänligen kontakta Mattias Persson på 073-267 16 83 eller mattias@motorsportpublication.se.
Med julen i antågande har det blivit dags att summera ännu ett år. Under december månad gör vi fyra stycken nedslag från säsongen som gått, utifrån Linus eget perspektiv, i en vintrig tillbakablick. Del 2: att fronta en Jula-kampanj…
Med julen i antågande har det blivit dags att summera ännu ett år. Under december månad gör vi fyra stycken nedslag från säsongen som gått, utifrån Linus eget perspektiv, i en vintrig tillbakablick.
I del två riktar vi ljuset mot en händelse utanför banan. Under hösten frontade Linus den stora reklamkampanjen ”Bil & Garage” för den personliga sponsorn Jula – en kampanj som tog honom ut till den breda massan i ett av de största butiksnäten i Sverige…
Vad? Sponsorkampanj med Jula Var? I varuhus och digitalt i Sverige, Norge och Polen När? 15 oktober – 7 november
Jula-kampanjen var på många sätt en milstolpe för den kommersiella delen av min karriär. Det var första gången jag involverades i en så stor och proffsig kampanj, som verkligen nådde ut brett över hela landet och även i Norge och Polen. Det var lite surrealistiskt när vänner och familj plötsligt började skicka selfies från varuhus runt om i landet med mig som pappfigur ståendes bredvid!
Vi började planera kampanjen under sommaren, och vi tog några första bilder när jag besökte ett sponsorevent på Kinnekulle Ring inte långt från deras huvudkontor. Dagen därpå fortsatte vi i studiomiljö. Det var otroligt professionellt och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med slutresultatet!
För att få till en sådan här kampanj krävdes det mycket jobb inte bara från mig själv, utan också från personer i gruppen runt omkring mig. Jag var borta i USA under hela hösten samtidigt som mycket av planeringen skedde här hemma. Det var verkligen teamwork mellan vårt lilla gäng och marknadsavdelningen på Jula. Det var en kampanj som dels var väldigt kul att göra, men som också visar hur långt vi faktiskt kommit i satsningen på senare tid.